Najczęściej zadawane pytania
Dla kogo jest usługa
Usłua ePłatności jest adresowana dla Pacjentów, którzy chcą uzyskać informację o wycenie dla wybranych usług medycznych i transportowych świadczonych przez jednostkę Pogotowia.
Podstawa prawna
Realizacja usługi jest zgodna ustawą z 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz.U. z 2019r. poz. 408, z późn..zm.) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
Etapy realizacji
Usługa jest dostępna tylko dla zalogowanych pacjentów.
Proces zamówienia usługi medycznej zaczyna się od wybrania z dostęnej listy i złożenia prośby o wycenę za pomocą udostępnionego formularza. Następnie usługa jest wyceniana przez pracownika Pogotowia i za pośrednictwem portalu przekazywana jest informacja dla Pacjenta.
Po otrzymaniu informacji Pacjent ma możliwość odrzucenia wyceny co skutkuje zakończeniem procesu lub opłacenia jego realizacji. Opłacone usługi są następnie realizowane przez jednostkę.
Po zakończeniu realizacji pracownik jednostki Pogotowia wystawia i przekazuje Pacjentowi za pomocą portalu rachunek potwierdzający uiszczenie opłaty.
Wymagane dokumenty
W celu skorzystania z eUsługi należy mieć zweryfikowane konto na portalu pacjenta. Konto można zweryfikować bezpośrednio w jednostce lub za pomocą Węzła Krajowego.
Wymagania w zakresie opłat
Wycenia usług jest indywidualna dla każdego Pacjenta na podstawie cennika udostęnianego przez jednostkę Pogotowia.
Rezultaty realizacji danej usługi
Usługa umożliwia zamówienie i opłacenie usługi medycznej.
Czas realizacji
Usługi są realizowane zgodnie z indywidualnymi ustaleniami z pacjentem.
Wymagany sposób uwierzytelnienia
Portal Pacjenta umożliwia uwierzytelniania na dwa sposoby.
- Login i hasło
- Mechanizmy Węzła Krajowego